Wikia

My Little Pony: Friendship is Magic wiki

Spike

48pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share
  • Spike.jpg

    Soort: Draak
    Geslacht: Mannelijk

    Spike is een paars met groene draak. Hij is de assistent/vriend van Twilight Sparkle, en hij is één van de hoofpersonages van My Little Pony: Friendship is Magic. Hij kan op magische wijze brieven sturen en ontvangen van Prinses Celestia. Dit doet hij door groen vuur te spuwen. Spike is verliefd op Rarity.
  • Spike is aan Twilight Sparkle gegeven als hij nog een eitje was. Ze moest een moeilijke spreuk doen om in naar een speciale school te gaan die door Prinses Celestia werd begeleid, het is haar uiteindelijk gelukt en zo werd ze de trouwe leerling van Prinses Celestia.
  • Uiterlijk van Spike is gebaseerd op zijn generatie 1 personage, met een paar aanpassingen die zijn gedaan door Lauren Faust. Hij is ook het tweede lid van de hoofdpersonen van de originele My Little Pony series, naast Applejack. In generatie 1 is hij een baby draak met groene stekels, en soms is zijn lichaam daar roze. In generatie 3 is hij een duizend-jaar oude draak met oranje stekels, paars haar en soms een blauw lichaam.

Around Wikia's network

Random Wiki